//]]> //]]> //]]>

Sila masukkan alamat email jika ingin Artikel terkini dihantar terus ke email anda:

qrcode

Sekiranya artikel-artikel di blog ini berguna,Sudi-sudilah share dengan kawan-kawan yang lain,gunakan facebook,twitter atau google plus.
dari

admin blog:

joyiman

teksi
TAXI SERVICE 24 Hours From:
KUALA LUMPUR,AMPANG,
GOMBAK,SELAYANG,RAWANG,
KEPONG,SG BULUH
PETALING JAYA, DAMANSARA
SUBANG JAYA, SHAH ALAM.
TO
KLIA Airport & Outstation
email to :
taxiklia@yahoo.com.my
with big luggages and credit card accept
http://www.taxiklia.net
Home » , » penipu

penipu

Kisah pemandu teksi kena tipu jarang di dengar,melainkan di kalangan pemandu teksi shj.Ini kisah yg akan aku ceritakan kali ini.

Hari ini dlm pukul 11pagi,aku pusing2 kat area apartmen yg dok kat cerun  bukit yg curam berhampiran bukit lanjan,2x dok naik turun bukit sorang pun takde yg nak naik teksi buruk aku,.Awek2 ramailah dok tunggu bas pekerja sampai,dlm syok cuci mata,adala macik dok jln kat bawah sana,aku pun pergi tanya mak cik yg pakai baju labuh sambil mendengar ayat2 suci kat handphone dia "nak kemana cik" "tmn.tun" ok."Tmn.tun nak turun mana" tanyaku semasa perjalanan, "kat petronas nak cucuk duit"balasnya.

Kami pun berbual2,rupanya sini rumah anak bujang dia,meyewa dengan kawan2nya.Setelah nak dekat sampai dia pun bersuara "kita gi banklah,kat petronas tu duit tak banyak" aku pun pusing balik menghala ke bank,"lepas ambik duit hantar mak cik,ke pekeliling boleh nak balik termerloh,tu yg nak ambik duit banyak ni" aku ok je,megenangkan masukkkk.....

Lebih kurang2,3minit dia pun keluar,sambil tergelak keriangan semasa memasuki teksi ku dan berkata "riang sunguh harini,kerana umur mak cik 55th pegawai bank tu tolong uruskan cepat sungguh" aku temenug sebentar,sambil hati ku berkata2 'betul ke mak cikni,tah2 aku terbawa orang sasau'(korang percaya ke,megeluarkan duit 2,3ribu dari bank mengambil masa 2,3minit je) kemudian dia megajak ku makan,minum di restoran berhampiran,namun aku tidak mahu kerana ingin menamatkan sandiwara ini dengan segera,aku terus menghala ke pekeliling.

Aku harus meguji mak cik ini dengan kepakaranku yg kupelajari selama ini.Aku teruskan perbualan dengan mak cik ini,dan mendapat jawapannya,sah aku akan terkena kalau tidak berhati2.Kemudian mak cik ingin menukar haluan pula "ke the mall" katanya,aku menganguk sambil menghala ke the mall,mak cik ini mahu menukar haluan lagi "ke KLCC" aku tidak mahu kerana aku akan terkena kalau megikut kehendaknya.Kini ia mahu ke ampang point pula dan aku berkeras sedikit,tetap the mall.

Akhirnya ia megalah dan hendak di turunkan di hotel tepi pwtc tu.Aku meminta bayaran dan dia membayarnya,kemudian memasuki hotel tersebut dengan selamba je,seolah2 itu pekara biasa baginya.

{kepada pemandu2 teksi yg membaca blog aku,awas akan ada seorang mak cik penipu terakhir akan menipu korang kalau tidak berhati2}

TIP:melalui perbualan kita seharian kita boleh megatauhi perwatakan/peribadi seseorang.
       kita juga boleh megesan seseorang itu berbohong/menipu atau tidak.
     
    Kepada pembaca blog aku,yg ingin megatauhi caranya boleh hubungi aku di blog ini.
Aku Dan Teksi © Template Design by joyiman | Publisher : Free Templates for blog| © Best View With Google Chrome