//]]> //]]> //]]>

Sila masukkan alamat email jika ingin Artikel terkini dihantar terus ke email anda:

qrcode

Sekiranya artikel-artikel di blog ini berguna,Sudi-sudilah share dengan kawan-kawan yang lain,gunakan facebook,twitter atau google plus.
dari

admin blog:

joyiman

teksi
TAXI SERVICE 24 Hours From:
KUALA LUMPUR,AMPANG,
GOMBAK,SELAYANG,RAWANG,
KEPONG,SG BULUH
PETALING JAYA, DAMANSARA
SUBANG JAYA, SHAH ALAM.
TO
KLIA Airport & Outstation
email to :
taxiklia@yahoo.com.my
with big luggages and credit card accept
http://www.taxiklia.net
Home » » teksi malaysia

teksi malaysia

Teksi malaysia jenis proton iswara sudah lama berkhidmat,kepada orang ramai,ia di minati ramai pemandu kerana ketahanan enginnya.Sudah terbukti engin buatan jepun yang di pasang pada iswara ini,kerana ia mampu berkerja selama 24jam sehari,7hari seminggu,4minggu sebulan tampa henti.Banyak teksi di KL,mempunyai 2 orang pemandu dan semestinya berjalan 24jam.



Kini teksi iswara makin berkurangan,yang tingalpun adalah teksi lama kerana
proton sudah menghentikan pengeluaranya.


Teksi yang sama enginnya adalah jenis wira.ia juga telah di hentikan pengeluaranya.





Kini teksi bandar KL,telah di ganti dengan proton waja,ia nampak gah di segi luaran,tapi hampehh..di segi ketahananya.Engin jenis cam-pro buatan proton tidak lasak,tidak tahan di pandu selama 24jam,mesti di rehatkan setelah berkerja 5 ke 6jam.engin jenis manja begini tidak sesuai untuk di buat teksi.





Pihak lpkp hanya meluluskan kereta-kereta buatan malaysia sahaja untuk di jadikan teksi,jenis lain tidak di benarkan.Walaubagai manapun kita boleh melihat jenis nisan sentra dan gen2 di jadikan teksi,itupun tidak banyak sebab pengeluaran proton tidak mencukupi di waktuitu.(gen2 ada 5buah dan nisan tidak sampai10 buahpun)

Kini proton waja dan proton saga BLM sudah banyak di jadikan teksi.Proton BLM belum teruji sepenuhnya kerana belumpun setahun di jadikan teksi,tetapi ia menjimatkan bahan bakar sebab untuk teksi, proton mengeluarkan 1.6 dan kereta awam 1.3 jadi teksi lebih standat dari kereta awam.
Kekurangan BLMini terletak pada bonet belakang,kerana ruang yang kecil,di tambah pula dengan tong gas untuk kegunaan bahan bakar,maka bertambah kecilan ruang untuk meletakan barang-barang.


Di sini sepatutnya pihak proton,mengeluarkan kereta khas untuk kegunan teksi,ia mestilah mempunyai engin yang tahan lasak,ruang dalam agak luas untuk pelancong-pelancong yang berbadan besar boleh duduk dengan selesa, alat ganti yang murah dan mudah di selanggara.


                   (agak-agak korang kalau orang begini naik teksi proton muat tak ..)

Kereta bentuk begini yang lebih sesuai di jadikan teksi sebab ruang dalaman yang luas.
Aku Dan Teksi © Template Design by joyiman | Publisher : Free Templates for blog| © Best View With Google Chrome