//]]> //]]> //]]>

Sila masukkan alamat email jika ingin Artikel terkini dihantar terus ke email anda:

qrcode

Sekiranya artikel-artikel di blog ini berguna,Sudi-sudilah share dengan kawan-kawan yang lain,gunakan facebook,twitter atau google plus.
dari

admin blog:

joyiman

teksi
TAXI SERVICE 24 Hours From:
KUALA LUMPUR,AMPANG,
GOMBAK,SELAYANG,RAWANG,
KEPONG,SG BULUH
PETALING JAYA, DAMANSARA
SUBANG JAYA, SHAH ALAM.
TO
KLIA Airport & Outstation
email to :
taxiklia@yahoo.com.my
with big luggages and credit card accept
http://www.taxiklia.net
Home » » Perkhidmatan teksi perlu perubahan

Perkhidmatan teksi perlu perubahan

Sudah lama aku tak berblog,jenguk pun tidak kerana ke sibukan aku,harini aku cari juga kesempatan untuk ulas serba sedikit tentang tajuk di utusan di muka depan.

Kalau korang ada baca utusan mungkin sudah tahu ceritanya,sehingakan ada laman di FB yang mengutuk pemandu teksi di malaysia,khasnya kat KL ni.Sehingakan wartawan utusan menyamar turun padang,menjenguk para pemandu teksi di KL ni.

Apa yang di tulis adalah cerita-cerita basi bagi ku,tentang cerita teksi di indonesia dan malaysia,sudah ku ceritakan  dahulu,korang boleh cari di sini dan juga di sini Atau klik sini boleh juga cari di label untuk cerita selanjutnya.



BILA mahu pulih? Itu persoalan yang dilemparkan orang ramai apabila bercakap mengenai mutu perkhidmatan teksi di negara ini yang bukan sahaja menimbulkan rungutan dan rintihan warga tempatan malah pelancong asing.
Walaupun pelbagai usaha telah dilaksanakan oleh kerajaan untuk meningkatkan tahap perkhidmatan kenderaan awam itu, namun ia masih tidak berubah.

Syarikat dan pemandu teksi seperti enggan berubah dan bekerjasama demi meningkatkan mutu perkhidmatan mereka agar setanding dengan negara-negara maju.

Persoalannya tidakkah mereka berasa malu sedangkan negara seperti Indonesia sudah memiliki perkhidmatan teksi kelas pertama dan terbaik, justeru kenapa tidak di negara ini?

Ikuti siasatan wartawan unit khas Utusan Malaysia UMAVATHI RAMAYAH, AZRAI MOHAMMAD, MOHD. AMIRUL AFIQ MASTOR dan ROSALINDA MD. SAID serta jurugambar AMIN FARIJ HASAN dan HAFIZH KHOSMAT terhadap teksi di sekitar Kuala Lumpur sementara wakil Utusan Malaysia di Indonesia, BORHAN ABU SAMAH pula melakukannya di Jakarta.

Hasilnya, terdapat perbezaan ketara bagi perkhidmatan teksi antara kedua-dua bandar raya ini. Di Kuala Lumpur, mutu perkhidmatannya masih rendah berbanding di Jakarta yang cekap dan selesa .Utusan


Sebagai pemandu teksi(perkhidamatan awam) kami tertakluk dengan 5 kementerian.Apa perkerjaan lain di malaysia ini yang tertakluk dengan 5 kementerian? Jawapannya TIADA hanya kami Sahaja sebagai pemandu teksi.Lima kementerian yang menjaga kami tetapi semuanya hampeh....!

Kalau korang kenal wartawan-wartawan tersebut,boleh tak korang kenalkan kat aku supaya aku boleh jawab,mengapa pemandu teksi kat KL ni,tak berubah....
Aku Dan Teksi © Template Design by joyiman | Publisher : Free Templates for blog| © Best View With Google Chrome