//]]> //]]> //]]>

Sila masukkan alamat email jika ingin Artikel terkini dihantar terus ke email anda:

qrcode

Sekiranya artikel-artikel di blog ini berguna,Sudi-sudilah share dengan kawan-kawan yang lain,gunakan facebook,twitter atau google plus.
dari

admin blog:

joyiman

teksi
TAXI SERVICE 24 Hours From:
KUALA LUMPUR,AMPANG,
GOMBAK,SELAYANG,RAWANG,
KEPONG,SG BULUH
PETALING JAYA, DAMANSARA
SUBANG JAYA, SHAH ALAM.
TO
KLIA Airport & Outstation
email to :
taxiklia@yahoo.com.my
with big luggages and credit card accept
http://www.taxiklia.net
Home » » Pengguna harus bijak

Pengguna harus bijak

SABAN hari kita disogok dengan rungutan dan luahan tidak puas hati terhadap perkhidmatan teksi atau lebih tepat sikap pemandu teksi di Kuala Lumpur. Pelbagai gelaran diberikan menggambarkan kemarahan yang meluap-luap.



Gejala ini menampakkan seolah-olah tiada yang baik mengenai pemandu teksi di Kuala Lumpur. Sebagai seorang pemandu teksi yang patuh pada etika dan undang-undang, saya agak tersentuh dengan pelbagai komen buruk yang diberikan.


Memang tidak dinafikan terdapat segelintir pemandu yang curang dan majoriti pemandu teksi juga tidak setuju dengan tindakan mereka. Cuma agak dikesalkan cara penulisan seolah-olah perkara ini dilakukan oleh kebanyakan pemandu teksi.


Sebenarnya pangguna berhak menolak untuk menaiki teksi yang telah ditahan jika terasa ada penipuan. Pengguna tidak harus melayan pemandu yang cuba tawar menawar. Apa yang harus dilakukan hanya menutup pintu dan tahan teksi berikutnya tanpa berkata walau sepatah dengan pemandu tersebut. Bayangkan jika semua pengguna melakukan perkara tersebut, mampukah pemandu tersebut bertahan berkegar-legar tanpa penumpang seharian?

Sebahagian luahan perasaan pemandu teksi(mungkin ya mungkin tidak) yang ku ambil di utusan,berita penuhnya boleh klik utusan.com

Begitulah akhbar,sentiasa menyalahkan pemandu teksi sahaja tanpa mengambil kira permasaalah sebenar.
Sedangkan penguna sendiri yang harus bijak menilai sesuatu perkhidmatan itu.

Aku ingin memberi contoh di hentian duta sahaja,bagai mana pengguna tidak bijak membuat penilaiannya.
Di hentian duta ini,ada persatuan yang mengandalikan teksi,ahli persatuan beratur menunggu giliran dan mengunakan meter,tetapi di luar pagar hentian duta ini, beratur juga teksi-teksi yang tidak mengunakan meter.

Mengapa mereka ini beratur panjang sehingga ke jalan besar?
Jawapannya adalah pengguna itu sendiri,yang sanggub membayar harga yang di minta.
Mengapa tidak menggunakan,teksi ahli persatuan yang berada di dalam hentian duta dan membiarkan diri anda di sembelih.

Tanya diri anda sendiri,di situlah jawapannya.
Boleh juga baca Tip ketika menggunakan teksi
Atau ingin mengatauhi Teksi berkupon,bermeter,sembelih

Wasalam: joyiman
Aku Dan Teksi © Template Design by joyiman | Publisher : Free Templates for blog| © Best View With Google Chrome